BlackBerry Curve 9300 zwart, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Curve 9300 zwart, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Aicey 09-01-2013

Bijna een jaar dit toestel in bezit. Nog nooit zo lang met een telefoon gedaan! Alles werkt super, ook de gedownloade apps. Kan er veel foto's en muziek op kwijt.
Enige kleine nadeel, ik gebruik het toestel zoveel, dat de batterij het hooguit 14u volhoudt. Maar dan zit ik ook de hele dag te internetten en chatten.

G Gijsbertsen 22-07-2012

Slechtste toestel ooit garantie 0,0 t-mobil rekende onlang 156 euro voor het reperen van het mini usb aanskuiting terwijl een nieuw toestel rond 160 euro kost.Eenkeurige mannier om je via T-mobil op te laten lichten.
Afd reparatie Dynafix Nuth zij hebbenlegio klachten en kunnen maar een kreet valle/klemmen en stoten ja en dan val zomaar het usbtje eruit met gevolg geen garantie

MitchVorden 30-06-2012

Ik heb mijn BlackBerry nu sinds Januari 2012

Aan het begin vond ik hem heel fijn, maar hij werd sloom, (Scrol naar beneden voor trucje zodat hij weer snel word!)

1 keer terug naar leverancier geweest door touch-pad problemen.

ik was eerst heel gehecht aan mijn iPod (4G 32GB Gejailbreakt) Ik kwam er wel achter, dat er veel minder apps zijn voor BlackBerry.
Ik kwam erachter dat je voor Ping na 2 maanden moet betalen, dus ik ben overgestapt naar de nieuwe Provider Bliep, meteen toen de provider 1 dag oud was,

Ik ben nu zeer gehecht aan mijn BlackBerry, omdat hij mij op de hoogte houd van mijn Twitter zaken, Facebook zaken, Hyves zaken, en Whatsapp gebruik ik veel, en Ping gebruik ik veel.

-------------------------------------------------------

Iedereen klaagt over snelheid, een oplossing:

Druk de linker ALT toets in en blijf die indrukken...
Ondertussen type je op het toetsenbord: LGLG

Een scherm opent met een log wat er allemaal is gebeurt, druk op dat BlackBerry logo boven het toetsenbord, en selecteer: Logbestand wissen, Je zult nu merken dat je BlackBerry een stuk sneller is.

Koen barmentlo 20-04-2012

aan het begin is het een fijne telefoon maar hij werd naar verloop van tijd steeds langzamer en loopt steeds vaker vast. op een gegeven moment ging de trackpad kapot. ik ga hem nu voor de 3e keer terugsturen omdat hij het nog steeds niet doet. voor de rest wel een fijne telefoon met leuke mogelijkheden, maar toch zeg ik NIET KOPEN!

solubel 13-02-2012

Al meer dan 5 jaar een blackberry gebruiker en dit toestel nu ruim 6 maanden in gebruik. Dit toestel uitgezocht doordat dit de opvolger van de 8900 zou zijn.. Helaas valt dit zeer tegen: bouwkwaliteit en mogelijkheden zijn stukken minder.. Blackberry is waarschijnlijk flink aan het besparen op de productiekosten en toebehoren zoals een hoesje..

Voor mij de laatste blackberry denk ik..

Op zich een prima toestelletje maar niet de kwaliteit die ik gewend ben.

jankit 09-02-2012

vind hem niet slecht ik zit er alleen een beetje mee dat ik af en toe niet kan smsen en bellen dan moet ie weer ge update worden en inderdaad voor te pingen moet ik waarschijnlijk ook gaan betalen terwijl ik al internetbox heb dus die snap ik niet zo goed

Angelo Sanchez 04-02-2012

Slechte zaak, Raad hem ook niet aan te kopen!
Heb mijn curve 9300 net 3 maanden en hij valt steeds uit, batterij is opeens leeg, achterkantje is elke x los, daarbij wilt hij de software niet uploaden had hem opgestuurd en net terug gekregen en nu doet hij het helemaal niet meer. Er staat reload software 507, kan hem niet eens opstarten niets. Erg slecht allemaal en ben ook totaal NIET tevreden. Beter koop je een andere telefoon blackberry is alleen maar problemen dit dat.

-dora- 03-02-2012

Ik zou hem niet kopen! Ik heb hem een paar dagen en best wel spijt.
Hoe komt dat?:
- er staat bij mijn blackberry van t-mobile dat je voor 2,50 per maand kan pingen.
Dat blijkt dus niet waar te zijn! Je kan zegmaar voor 2,50 er gebruik van maken en dan moet je nog per bericht geld betalen (10 cent per pingbericht volgens mij). Dat kan alleen niet verder gaan dan 10,-.

Dus wil je ping dan moet je 12,50 per maand betalen. En dat is dus 150,- per jaar.

1. ik heb (maar) 15,- per maand zakgeld. dan heb ik dus nog maar 2,50 over.
2. Het blijft 150 per jaar daar kan je leukere dingen voor doen

Voor de rest werkt de blackberry wel handig met menu en zo.
De camera kwaliteit is op zich ook wel goed.

ps: als je internet wilt moet je nog een 10,- per maand betalen

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Emiledj 12-05-2012

Erg aparte review, waarin je klaarblijkelijk slecht bent voorgelicht over de abonnementsvoorwaarden. Dit heeft duidelijk niets met de Blackberry 9300 zelf te maken? Waarom adviseer je om deze mobiel niet te kopen? Alleen voor de dure abonnementskosten of heeft het met het aparaat zelf te maken?

SvdBerg 04-12-2011

Ik vind het eigenlijk een verschrikkelijke telefoon en ik kan niet wachten tot mijn abbo afgelopen is en een nieuwe telefoon kan uitzoeken.
Ik heb deze telefoon toen gekocht omdat ik altijd veel positieve verhalen over blackberry hoorde en ik twijfelde toch tussen blackberry en een telefoon met touchscreen. Ik dacht dat het toetsenbord mij beter zou bevallen. Dit valt toch erg tegen, aangezien de toetsen best klein zijn en kraken.
Daarnaast is de batterij-duur echt om te huilen. Het is sowieso erg wisselend, soms houdt ie het andere halve dag uit, maar meestal valt ie na 5-6 uur uit (terwijl de batterij-indicator nog meer dan een halve batterij aangeeft.

L1995 29-12-2011

Van die '8 op de 20 komen terug' mag je gerust ervan uit gaan dat een groter aantal kapot gaat. Veel mensen negeren (kleine) klachten van hun telefoon of kopen als hun toestel kapot is een nieuw toestel.

R.J82 16-12-2011

je hebt of n slecht exemplaar waarmee je in het begin al terug had moeten gaan naar de winkel of terug had moeten sturen als je hem via internet had gekocht...maargoed bij ons in de telefonie winkel raden we zoiezo blackberry af aan mensen...even een voorbeeld,,als we er in 1 week 20 verkopen komen er zeker 8 terug endat al vaak binnen 1 week

Roosje350 03-10-2011

Ik heb deze blackberry al meer dan drie maanden.
Ik vind het nog steeds een topmobiel.
Zelf heb ik hem pepaid gekocht en er een internetabbnementje van 12,50 per maand op gezet.
Dat bevalt me heel goed.
Ik vind dit een echte aanrader.
Als bijvoorbeeld je kind deze telefoon wil nemen, raad ik wel aan om een abbnement te nemen waar je kind niet overheen kan gaan.
Deze mobiel kan alle dingen wat je eigenlijk nodig heb aan een mobiel. Ook kan hij pinge en dat is ook erg handig.
Een echte aanrader!
Groetjes

Danny__ 09-09-2011

Ik heb het toestel nu bijna een week en ben daar zeer tevreden over. Hiervoor had ik een Nokia E61, ook met QWERTY-toetsenbord. Voor mij was dat dan ook een belangrijke reden om dit toestel te kopen, touchscreen is niks voor mij.

Ik heb het toestel gekocht voor € 200,- met 3 maanden gratis internet bij T-Mobile en heb er direct een passend hoesje bij gekocht van € 20, ook in de T-Mobile shop. Ik heb tot nu toe slechts 1 min-punt kunnen vinden en dat is de geluidskwaliteit. Tijdens telefoongesprekken kan ik de ander vrij lastig verstaan. Het geluid komt nog al blikkerig over, ook als je muziek afspeelt via de speaker (maar dat gebruik ik toch nooit! Andere mensen helaas wel). Maar door het gebruik van Ping en What's App kom je eigenlijk niet aan bellen toe! Geluid via de oordopjes (MP3 speler) is wel prima.

De Mail-service (je ontvangt e-mails als sms'jes) is echt fantastisch en super snel.

Ik was in het begin vrij sceptisch over de Smart-phone. Maar voor € 200 heb je echt iets moois in handen... Nadat de 3 maanden verstreken zijn ga ik een abbonement afsluiten voor €20 per maand (incl. Blackberry service, internet, bel/sms).

+ Het toestel bij T-Mobile is simlock vrij.
+ Opladen via USB (kabel zit erbij)
+ Kon er direct via USB mp3's opzetten

Let op! Het kan tot 24 uur duren voordat je 'gratis' internet is geactiveerd. Tot die tijd betaal je voor je internet (met prepaid zeer duur).

Ik maak geen reclame voor T-mobile, maar deze provider was voor mij de beste optie.

Vincent18 06-08-2011

hoi iedereen,
heb deze blackberry curve 9300 nu 2 maanden in mijn bezit en moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben.
De geluidskwaliteit is heel goed en kan super hard!
Mogelijkheden zijn eindeloos uitbreidbaar met de Blackberry Appworld die langzamerhand steeds meer vult.
Gebruiksgemak is heel goed doormiddel van het optische trackpad wat lekker snel reageert.
Vormgeving vind ik mooi dit omdat er een zilverkleurig randje om het toestel heen zit en het scherm met de knoppen uit 1 stuk is gemaakt. (dit heeft de curve 8520 niet!)
Het toestel is niet meer met zoveel plastic afgewerkt zoals de curve 8520 maar met een unibody rubbere behuizing, wat lekker stevig voelt.
En over de batterycover zit nu een rubber-achtig laagje en daardoor voelt het toch wat beter aan.
Het toestel is mooi en stevig afgewerkt.
Ik raad de Blackberry Curve 9300 aan iedereen aan!
groet Vincent

MDJ93 19-06-2011

Zoals wat izzy4 al schreef, ik heb hem ook bij KPN besteld. Prepaid pakket. Kreeg wel simkaart, die ik niet nodig had omdat ik al een abo simkaart heb. Maar ik wou toch die prepaid kaart gebruiken omdat er 3 maanden gratis internet bij zat. Nou nergens iets met een code voor internet, dus toen heb ik maar gewoon internet gedaan dat kon wel. Geen Blackberry internet dus pingen kan ik nog steeds niet. Maar even zonder dat.

Ik heb nu de BlackBerry Curve 9300 met een KPN abonnement. ZONDER BB INTERNET! maar met gewoon surf & mail. Ik kan geen gebruik maken van Blackberry PIN, de facebook app en de twitter app. Dit wist ik van te voren ook.
Ik kan echter wel gewoon WhatsApp gebruiken, heb alternatief voor twitter UberSocial en voor Facebook gebruik ik Snaptu. Pingchat, LiveProfile heb ik er allemaal op en kan ik gebruiken zonder dat ik Blackberry internet heb. Je kan niet in de Blackberry AppWorld komen, maar soms als je geluk hebt doet die het wel en kan je toch apps downloaden. En anders moet je het via de browser doen en naar de website gaan :)

+ punten, hij werk snel.
Als je iets typt komt het ook meteen in het beeld.
Prijs is redelijk.
+ trackpad kun je instellen (snel reageren, langzaam etc.)

- Camera is slecht
- Batterij gaat zeer snel leeg. Elke nacht moet hij aan de oplader. Het helpt wel als je ongebruikte programma's afsluit en inplaats van twee keer trillen kan je 1 keer trillen doen bij SMS bijv.
Ook kan je internet van 3G naar 2G zetten.
- Jammer dat je perse BlackBerry internet moet hebben voor deze toestellen.

Izzy4 18-05-2011

Top telefoon met alle mogelijkheden die je maar kan bedenken. LET OP! Koop niet de prepaid aanbieding bij KPN waar ze 3 maanden gratis internet aanbieden.
De gratis sim-kaart doen ze er niet bij, zo ook de internetcode niet. Dus geen gratis internet.
Je kan het hele pakket terugsturen en wachten op een nieuw pakket waar dan misschien wel een sim in zit.
Heeft je zoon of dochter of jijzelf eindelijk je BB in huis, moet hij weer terug. 50% van de klanten stuurt hem niet terug en daar gokken ze op.

-Linkerbil 19-01-2011

Heb de bb curve 9300 nu een maand of 3.

In de eerste plaats heb ik deze gekozen omdat ik graag overal wilde kunnen internetten, nou, dat heeft goed uitgepakt!
Er gaat niets boven even je mail checken in de pauze, en info opzoeken.

Toch vond ik eerst de abbo's wat te duur, maar met de aanbieding van Superdeal.nl (22,50 pm) heb ik toch besloten hem te nemen. (Volgens mij is de aanbieding nu wel afgelopen..)

Voordelen:
Handig in gebruik
Alles opzoeken zonder omwegen
je eigen email account
smsjes staan onder elkaar (geen gedoe met concepten opslaan en iets teruglezen)
supersnel internet
leuke apps (alhoewel het er nog niet veel zijn..)
bb messenger, superhandig!

Nadelen:
Als je muziek luistert is het geluid niet top
De camera is maar 2 mp
er zit geen flitser op

Al met al een super telefoontje, waarvan ik zeker weet dat ik er 2 jaar mee vooruit kan!

bitch1986 06-01-2011

Heb dit toestel nu ongeveer 2 weken in huis. Heb het toestel bij de verlenging van mijn abonnement uitgezocht. Aangezien ik nog in mijn oude abonnement zit tot februari heb ik er nog geen BIS-abonnement bij maar dat zal vanaf februari anders zijn. Er zijn een aantal opties die ik hierdoor ook nog niet kan gebruiken.
Toch vindt ik het een zeer mooi toestel. Het is gemakkelijk te bedienen en heeft geen handleiding die zo lang is dat je er niet eens aan wilt beginnen. Had hiervoor ook een qwerty toetsenbord en wilde toen al niet meer zonder. In vergelijking met mijn oude toestel is dit toestel veel sneller. Aangezien ik wel al een internet abonnement had kan ik dit nu ook gewoon gebruiken. Dit is echt een verbetering ten opzichte van mijn vorige toestel. Heb toen ook staan te twijfelen of ik wel voor het merk blackberry zou gaan en heb dat toen helaas met spijt achteraf niet gedaan. De batterij gaat als verrassing ook nog lang mee ook nog. Natuurlijk niet zo lang als je de hele dag gaat pingen en internetten en de telefoon aan je hand geplakt hebt. Voor de rest vindt ik het een ideaal toestel omdat je snel tussen dingen kunt schakelen. Al met al zou ik zeggen dat het een aanrader is.

Xiner 20-12-2010

Ik heb dit toestel nu ongeveer een week in bezit. Ik wilde gewoon een Blackberry die niet AL te duur was. De Bold 9700 was mij toch net wat te duur. Heb eerst dan ook nog even zitten kijken naar de Curve 8520, maar toen viel mijn oog op deze, en heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad.

Zelf heb ik geen BIS-abonnement, dus diensten zoals pingen liggen buiten mijn gebruik. Echter wil binnenkort wel overwegen hier een abonnement op te nemen.
Heb eerst nog even zitten twijfelen, omdat ik meende te horen dat je het toestel alleen nuttig kunt benutten MET abonnement, maar ook zonder kun je de 'basis'-functies benutten. Voor de functies zoals e-mail, ping en Blackberry messenger meen je echter wel een abonnement nodig te hebben.

Toen ik het toestel op wat verschillende dingen begon uit te proberen viel mij meteen op dat de mp3-speler via mijn oortjes erg slecht geluid gaf. Achteraf bleek dit te liggen aan die oortjes (van Nokia, waar ze juist prachtig geluid gaven). Heb er dus andere oortjes bijgekocht en heb nu dus mooi geluid. Overigens zijn de toetsen aan de bovenkant (Vorige/volgende track en start/pause) superhandig!

Verder las ik wel eens dat mensen moeite hadden met het verstaan van personen tijdens het bellen. Hier heb ik echter totaal nog geen last van gehad. Mensen waren voor mij duidelijk en helder te verstaan.

Het trackpad in combinatie met het volledige qwerty-board werkt heerlijk. Zeker het trackpad werkt heerlijk. Je raast zo door het menu heen. Het qwerty-board is in het begin even wennen, want de toetsen zijn best klein, maar na wat wennen typt het heerlijk!

Een minpuntje vond ik dan toch wel de resolutie. Deze is namelijk erg laag, wat bijvoorbeeld erg veel hinder oplevert tijdens het internetten. Als je een pagina opent op internet die niet aan je mobiel aangepast is moet je erg veel inzoomen wil je de letters goed kunnen lezen. Ook foto's en afbeeldingen die je op het toestel laat zien hebben een wat mindere kwaliteit, tenzij je inzoomt. Ergens heb ik daarentegen wel gelezen dat ze dit misschien fixen (resolutie groter??) in de volgende OS, BlackBerry O.S 6.
Ook de kwaliteit van Youtube video's is erg houterig.

Conclusie:
Wat ik tot nu toe van het toestel vind is in één woord super! Het toestel werkt zoals ik boven heb beschreven heerlijk. Internetten gaat heerlijk, behalve op de onleesbaarheid van letters bij een uitgezoomd beeld na. Voor zover ik weet is het zeker een aanrader als je op zoek bent naar de juiste BlackBerry die een goede prijs-kwaliteit verhouding heeft.

ned_2008 19-12-2010

Wat een fijn toestel dit zeg. Veel beter dan mijn Nokia 5800 xpressmusic. Alles is supersnel! Er komt goed geluid uit en het internet is ook onwijs snel. Hij is erg licht en ligt lekker in de hand.
Hij heeft maar een 2mp camera en het scherm heeft een lage resolutie.

Ik vind het een fijn toestel omdat ik vaak op msn en hyves zit, de qwerty toetsenbord is dus erg handig!

Voordelen:
-Goed geluid
-Snel internetten
-Veel apps te downloaden
-Blackberry Messenger
-Qwerty toetsenbord
-Gratis navigatie

Nadelen:
-Scherm heeft een lagere resolutie dan de Bold 9700
-Hij heeft maar een 2mp camera

Prijs-kwaliteits verhouding is goed!

Tienray 15-11-2010

Echt super toestel. Koos voor een Blackberry voor de zekerheid een goed toestel te hebben. En dat heb ik. Supersnel internetten. Zonder tussenwegen zo je eigen emails ontvangen. Account ingeven en hebben die mails. Genoeg gratis APP's gedownload. Ligt heel fijn in de hand. Makkelijk om te typen. Alles super tot nu toe!